Reflektioner från ett hotell..

The Rose checkar in... har tillbringat ännu en helg på min alternativa arbetsplats, det mytomspunna Fawlty Towers! Skämt åsido, trots fantastiska arbetskamrater och vacker design så blir det ibland bara för mycket. Har återigen bevittnat och förundrats av vilket äventyr det faktiskt kan vara att åka bort en helg eller natt till vår hufvudstad.


Jag exemplifierar:

1) Hissar och rulltrappor i överflöd och med dem kommer alla dessa fresatande röda alarmknappar, det är faktiskt rent otroligt hur mycket uppmärksamhet man kan få för ett enkelt knapptryck!


2) Att svara på enklare hälsningsfraser såsom "god morgon", "god kväll", "smakade maten bra?", "vart önskar ni bli kopplad?" och att dessutom tvingas skilja på deras olika betydelser, livet är fullt av möjligheter och utmaningar.


3) Att betala för de tjänster man använder sig av och ja, hotell försöker faktiskt få sina gäster att köpa och betala för mer än de själva hade tänkt sig från början, det kallas merförsäljning. "Härmed godkänner jag att alla eventuella kostnader debiteras till mitt angivna kreditkoret...." ja ni vet den där gamla slagdängan som står skriven i något mindre text under allt man signerar, den har faktiskt en innebörd. Fiffigt va!?


4) Mycket kan inkluderas i ett hotells paketpris och specialerbjudande. Vanligt förekommande är frukost, extra ordinär utsikt, framskjuten utcheckningstid, gratis internet eller annan multimedia men tyvärr får man inte fri tillgång till hotellpersonalen i och med rumskostnaden. Svenska hotell bedriver i allmänhet inte eskortservice och efter avslutat arbetsskift går varje anställd hem till sin egen familj.


Som sagt vilket äventyr livet kan vara och detta utan att ens kliva utanför sitt hotell, inte konstigt att alla pratar om Stockholm som ett stressigt ställe om man hela tiden måste parera för frestelsen som lockar runt varje hörn.


The Rose checkar ut och som vanligt återfinns jag på mitt favoritjobb på tisdag morgon igen, förkylning eller ej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0