Delar ur dagens mail till Pluttan...

I:a advent och spöregn... Jo så var det faktiskt! Men har man dragit i gång knäckäpplebak med tillhörande dansshow då krävs det mer tråkiga väderleksrapporter för att ställa in. Och skam den som ger sig för lagom till vårt intågande på det lilla stand in torget så sprack himlen upp!Jodå alla de hundratals solhälsningar som mina stackars elever har tvingats utstå hade nog en verkan i alla fall.  

Showen gick faktiskt skitbra trots avsaknaden av ett riktigt torg. Vår knäckäppleförsäljning var väl lika positiv som finanskrisen tills dansshowen drog igång... Soprent i hela stan då alla trängdes på tingshustorget för att se divers renar, julgranar ooch tomtar tulta runt i någorlunda takt till musiken. Allt gick över förväntan förutom den lilla killen som fick näsan bruten av en spark... Det är minsann inte foxtrot vi sysslar vi med!
 
Världens minsta och gnälligaste tjej sammanstrålade sen med kärleken för mat på Kina men jordens skallebang ville verkligen inte ge sig... 4:e dagen med en järnhjälm på skallen men efter en av Olas pimpade alvedoner (något med styrka likt ett mindre kärnkraftsverk) så blev kvällen helt okej ändå. Visst spelade mina andra 2 älsklingar Ben & Jerry in också :) Men fröken somande inte förrän 23-tiden... Nytt söndagsrekord och Ola fick se nästan en hel film med sällskap. Det är inte utan att man är lite stolt.
 
Dagen tillbringas hemma hos familjen Lucchesi-Jingåker. Om dom är här? Nej nej, jag och 2 katter på landet... Rökmaskinen till föreställningen imorgon måste av nåt principfast jävla skäl levereras hit och Camilla som faktiskt skapat hela föreställningen borde väl vara där på genrepet... Så summa sumarum så väntar jag på ups leveransen någon gång mellan 8 och 17... Kul i jul! Dock har jag insett att jag faktiskt vill ha ett hus! Jag är nog inte lägenhetsmänniska iaf... Titta vad drygt ett år på landsbygden gör med oss stadstjejer! Helt plötsligt fantiserar jag om knarrande golv, gräsklippare och balkong. Åh herregud... Kan det ha något att göra med den där påstådda biologiska klockan? Oklart, direkt oklart!
 
Bäst just nu: Jag har tamejsatan (ursäkta franskan) världens bästa chef! Kanske kanske att det blir en lösning nu...
Sämst just nu: Kroppen yrkar fortfarande på absolut träningsförbud... Gissa om jag har damp!? Svårartad!
Visste du att: Man kan skriva 21627 st i:n på ett helt A4 med den minsta storleken i microsoft word?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0