Sista måltiden

Vart ska man börja och vart kommer detta sluta? Ja den som det visste. Allt gnäll över inflammerade axlar och ryggar är som bortblåst efter alldeles för många astmaanfall. Efter 2 veckors krångel med luftrör, lungor och gudarna vete allt så har man numera vip-kort uppe hos farbror doktorn. Ni vet den där lätt uttråkade uppsynen man brukar mötas av annars när man är upp och försöker intala alla med en vit rock att man faktiskt är sjuk? Kan ni föreställa er den? Den är borta, puts borta! Och gissa om det är läskigt? För 2 veckor sen var det glasklart att jag hade astma, för 1 vecka sen var det lika skrattretande som Björn Gustafsson under melodifestivalen och idag har jag absolut astma igen! Saken är biff sa doktorn, skrev ut ännu massa fler tabletter och skickade hem en smått förvirrad fröken med löftet om att några veckor skulle jag må toppen! Ja men då så tänkte man som den naiva blondin man är...

Glad i hågen dundrade jag och hjärtat ner till bästa kompisen Max för den sista burgaren före jul. Eller nja, sista burgaren på veckodagar före jul. Eller som Ola sa till sin mamma "Vi ska fira Hannas sjukdom med skräpmat!" Vi lämnar det och går vidare...
 
Halvvägs in i kalorifesten ringde mobilen (dolt nummer, finns det något läskigare? Tror inte det!) och farbror doktorn hade konstaterat att min lungkapacitet var allt annat än acceptabelt. Akut lungröntgen imorgon, bums! Ja vad säger man? Kvällen kommer spenderas framför House med massa godis, och tro mig jag kommer inte använda mig av de sympatiska glasögonen! Icke, det finns dom som har det värre även om de är fiktiva och ikväll är det skadeglädjen som håller mig flytandes!


Bäst just nu: Älsklingen! Inte bara för att du bär just den titeln utan för att du tålmodigt följer med på alla läkarbesök och provtagningar samt alltid försöker hålla mig på bra humör och inte minst... Ryter i åt alla surriga och inkompetenta anställda vi haft nöjet att träffa. Kärlek älskling, kärlek!

Sämst just nu: Att vara andfådd som värsta rökarn dygnet runt känns så där hett...


Kommentarer
Postat av: Johan

Tycker synd om dig... Klappar om.

2008-11-18 @ 21:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0