spinner vidare...

Om jag nu blitt en orm (se kollegans kommentar i tidigare inlägg) varför är jag då kokhet på nätterna? (Där kokhet symboliserar en fysisk temperatur mätbar i celsius.) Ola flyr fältet så¨fort jag somnar in och jag sover som en klubbad säl utan minsta vetskap om något men så fort jag vaknar så är känslan av frysbox tillbaka... Hmm...

Personligen så vill jag ju tro att jag är ämnad att bo i söderhavet men kan det finnas en mer vetenskaplig anledning? Tänk om bara kände en trevlig läkarstudent som kund erycka in med sanningen nu... hostMattiashost...




Kommentarer
Postat av: Mattias

Då ska vi se... du söker alltså för värmekänsla om nätterna och frusenhet dagtid? Menar du allvar så tar vi det grundligt: :)



1) Berätta mer om besvären. Hur länge har de funnits? Är det varje natt? Har du tagit tempen? Svettas du? Är du trött och orkeslös dagtid? Förstoppad? Spruckna naglar? Okoncenterad? Gått upp eller ned i vikt? Andra symtom? Smärta? Hur sköter sig mage och kisseri?

2) Har du några andra sjukdomar eller tillstånd just nu?

3) Har du haft några allvarligare sjukdomar eller tillstånd tidigare i livet? Legat inne på sjukhus? Blivit opererad?

4) Tar du några mediciner/kosttillskott/naturläkemedel?

5) Är du allergisk/överkänslig mot någonting? Läkemedel? Djur? Födoämnen? Pollen?

6) Hur har du det annars: vad jobbar du med, hur bor du, hur mycket tränar du, hur äter du, hur trivs du med livet? Alkohol? Tobak?

7) Finns det några sjukdomar i släkten? Hjärtsjukdom? Högt blodtryck? Diabetes? Etc., etc.



Ovanstående är grundstommen i en s.k. anamnes, och det är det minsta jag behöver för att kunna komma närmare någonsomhelst diagnos... Så, svara här eller i annat medium så ska vi se om kandidaten kan komma på något!

2009-12-10 @ 18:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0