Ut med det gamla, in med det nya!

Jajamensan, ännu ett år har gått och det börjar bli dags att summera. (Synd att göra samma misstag igen liksom.) Under det gångna året har jag hunnit med att: påbörja högskolestudier. volta med en bil på väg hem från mina högskolestudier. blivit stamkund på max. insett att charmen med charter nog tillhör den gångna tiden. hoppat av högskolan. ångrat mig. hoppat på mina studier igen. lämnat storstaden på riktigt. hittat många fördelar med Oslo. kraschat ännu en mobil. skickat drygt 10 000 sms. åkt så pass mycket tåg att SJ numera klassar mig som vip-kund. fått diagnosen astma. (med 100% säkerhet) fått diagnosen inte astma. (vad hände med den där säkerheten?) träffat min kaffetiger. genomgått en bronkoskopi. (rekommenderas inte.) firat jul med familjen. (för första gången på måååånga år.) slutat snusa. skrivit min första tenta. fått mitt livs första sjukskrivning. tagit paus i studierna, igen. (har nån svårt att bestämma sig eller vad?)

Så vad lär vi oss av det här? Summering: Jag är fortfarande knappast mogen för vidarestudier, mitt betyg i hemkunskap säger absolut inget om min begåvning i köket, mina stackars elever får alldeles för många sms och det börjar bli dags att plocka hem nya kataloger från fritidsresor. Kanske är det dags att inse att jag faktiskt fyller vuxen på riktigt även om intellektet inte följer den normala exponentialkurvan? Oklart, direkt oklart.

Så var det ju det här med nyårslöften. Visserligen har ju jag en alldeles egen syn på det hela där man ger sina löften på nyårsafton och sen har det resterande året på sig att förverkliga sitt/sina påhitt. Så även i år... Dock slog jag ju på stort och lovade dyrt och heligt att uppfylla 5 nya saker med det enda resultatet att jag glömt det mesta inom en vecka. Det enda jag minns än idag är hur jag lovade att sluta svära... Och det löftet lär vi ju få jobba vidare med ännu ett år.

Nytt år och nya möjligheter. Jajamensan! Samtliga drömmar/planer ligger på tillfället på is i väntan på besked från frabror doktorn men den som väntar på något gott... Troligt är ju i alla fall att fröken i vanlig ordning ställer till massa trubbel och trassel men men, mer stoff till den kommande biografin :)

Bäst just nu: Lars Molins samlade verk på dvd.
Sämst just nu: Allergisk alveolit. Vi lämnar det så...
Citatet: Samtliga av Loffe Carlssons repliker i "Yngve Frej".
Värdelöst vetande: Pentagon har 284 toaletter. (http://www.onodiginformation.se/)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0