midsommar

grötfrukost och morgonpromenad-dansshow i segersta-skjutsa päronen till växbo-snabbt besök hos vännerna i hällbo-shotta en b&j-spela kubb med älsklingen-vinna!-spela yatzy-förlora...-hämta föräldrarna i växbo-skjutsa till sörbo-spela chicago hos älsklingen-somna strax innan gryningen-pust!





midsommardagen spenderades med päronen och älskade labbebabben på ranchen... mesta tiden låg fröken i pappas nya soffa och gjorde absolut ingenting... typ lyssnade på regnet. Pappa sa något om falsat/valsat plåttak... mmm, bra det. mysigt var det i alla fall. gjorde ett seriöst försök till att organisera min mail och msn, insåg att det var ett sånt där projket för många och långa regniga höstdagar... pust igen. Lillebror kom hit och raggmunk med ugnsstekt fläsk stog på menyn... hur 2009 känns det? Försökte hinta till pappa om lätta sätt att piffa upp den gamla husmanskosten, pepparrot någon? De stående ovationerna uteblev... Mutter.

söndag med ordinarie förträngning av vad som egentligen skulle behövas göra... promenad tur och retur till renskullen för att hämta visakortet resulterade i skavsår... varför får jag mer ont av mina superergonomiska springskor än av mina pumps? är jag felbyggd? förmodligen...

måndagmorgon och uppe med tuppen, fortfarande inte säker på om jag vaknade av alarmet eller över det dåliga samvetet över försummade studier... motionerade älsklingens kärringhonda och mina egna ben... kom igen nu dansfröken, 1 dryg mil på cykel, är inte du vältränad? tydligen inte... resten av veckan spenderas på pappas ranch. sommarjobb vid åldern 24, hur vuxen känner man sig? bedriver någon form av privat hunddagis för labbebabben. usel betalning (jobbar gratis) men utsikten är värd det mesta. jordgubbarna i kylskåpet ser jag en bonus trots att ingen lovat mig att äta upp dom...

nä kaffe nu och genomgång av skolans värdegrund. det ska gå! det bara måste gå! på torsdag smäller det... opponering, är det något man kan äta?

över och ut, roger roger!

Miljömuppen citerar #60:

"Stöd fattigdombekämpningen. Bara den som har råd, som uppnått ett viss mått av välstånd, kan göra miljömässigt bra val. Den fattige kan exempelvis sällan välja bort en anställning i en miljöfarlig fabrik eller tacka nej till ett jobb på en icke ekologisk plantage.
Faktum är att du redan ger ditt stöd, via skattesedeln. Över hälften  av biståndsorganet Sidas insatser har idag miljö som huvudsyfte eller viktiga delmål. Biståndet går till sådant som hållbart naturbruk, bättre kemikaliehantering, utveckling av biobränsle, tillgång till till rent vatten - något en miljard människor idag saknar. Genom detta arbete har Sida rankats som världsbäst vad gäller miljötänkande och bistånd. Fortsätt stödja fattigdomsbekämpningen.

-Johan Tell


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0