teknikens under

Alex Schulman skrev ju för några år sedan (tror det var typ redan 2 eller så) en uppmärksammad blogg eller krönika (minns inte, förlåt) om fenomenet T9. Minns ni? Den om lite speciella programmerade ord... Han ställde bl a frågan om varför T9 inte kunde få till mobilen (det blir alltid mobileo) men däremot ett riktigt fult ord... Testa att slå 38223534882 på mobilen. Börjar minnet komma tillbaka?


Ja bloggen om allas vårt fantastiska, och för åtminstone mig, oumbärliga T9 är ju uppenbarligen  redan skriven så jag väljer att fördjupa mig i ett annat tekniskt fenomen. Ni vet dom där små fönstrena som windows envisas med att stoppa in ta mej satan överallt med frågor som "Är du säker på att du vill lämna det här?" eller "Vill du spara innan du avslutar?" Ja ni hajar... Dom där små tänka-till-pekpinnarna som påminner oss om vilka förhastade idioter vi människor är som är på väg att kasta bort allt konstruktivt vi hamrat ner på tangentbordet under en hel förmiddag bara för att stänga av datorn snabbt. Pinsamt... När kommer dom in IRL? När kan man läsa avancerad pop up fönster vetenskap på högskolan? Jag lever med en hel drös med människor runt omkring mig som skulle behöva doktorera i ämnet för att klara av en sån enkel sak som en tebjudning. Deras symptom har ganska många likheter med torrets men deras repliker är mer träffsäkra och elaka. Av många olika etiska skäl, testamenten och med rädsla för förföljelse så väljer jag att inte publicera deras namn här men vi kan ju säga så här, jag drömmer fortfarande mardrömmar om min tid som övningskörare...

Miljömuppen citerar #11:

"Sporta grönt. Jogga hellre iväg från hemmet än ta bilen till gymmet. På samma vis är längdskidåkning mindre energislukande än utförsåkning i pistade backar med snökanoner och liftar. Orientering är resursmässigt skonsammare än golf. Fotboll snålar mer med resurserna än ishockey. Ett krocketset består till större del av förnybart material än vad en uppsättning bouleklot gör."

-Johan Tell


Kommentarer
Postat av: Pedersen

Hej gumman!

Tack så mycket för poket-utbytes-inbjudan!

Men jag har inte tid att läsa så mycket och det blir mer en belastning, så tack ändå!

Jag tackar tyvärr nej.



Hoppas allt är bra!

Kramar

2009-03-06 @ 16:15:44
URL: http://metrobloggen.se/pedersen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0