update

Ännu ett besök hos farbror doktorn. Betedde mig nog som en lobotomerad guldfisk dagarna innan... Vad kan han tänkas leverera? Är jag för alltid dömd till att vara lungsjuk? En sån där klenis med svag hälsa som man hört talas om i samband med överklassfruar på 30-talet? Kul i jul... Men all frökens pessimism fick sig minsann en riktig örfil. Hann bara snubbla in på mottagningen och ta i hand innan man blev friskförklarad. Men hajar du? Frisk! Nu finns det minsann inget att beklaga sig över. Lungorna är på topp, inte ens ärren kvar. Orsaken till det här halvåret med handbromsen kommer vi tydligen aldrig att få...  Orkar inte lägga krut på det just nu, låt mig få leva mitt liv som jag önskar! Här ska dansas! Dock återstår några månader med kortison, röntgen och finnar som en annan moppegrabb... Kul då!  Men till hösten är du nog som vanligt igen lugnar läkarna. Jaja,  men då så...  Kalla mig fåfäng men inte blev jag mycket lugnare av det. Grrr...

Miljömuppen citerar #16:

"Låt din trädgård vara lagom. Om vi inte kan sköta våra trädgårdar miljövänligt, hur ska vi då kunna ställa några som helst krav på bönderna att vara ekologiska?
Se över ditt förråd av bekämpningsmedel. Fundera över om de verkligen behövs. Fråga efter miljövänliga alternativ. Idag används mer bekämpningsmedeli våra trädgårdar per kvadratmeter än i skogsbruket, frukt- och trädgårdsnäringen.
Fundera över din maskinpark. Måste du ha alla dessa saker som brummar, viner och tjuter? Vore det inte bättre att ha ambitionen att sköta din trädgård manuellt: handkagad gräsklippare, häcksax och sekatör?
Behöver du en maskinell gräsklippare, välj då helst en elektrisk. Fungerar inte det, välj hellre en med  fyrtaktsmotor som ger renare avgaser och är tystare än en med tvåtaktsmotor. Använd alltid alkylatbensin som minskar utsläppen av kolväten med 90 procent.
Vattna med regnvatten istället för att använda trädgårdsslang, som annars lätt förbrukar allt det du sparat med småspolande toaletter och duschmunstycken. För att minska avdunstningen - vattna när solen gått ner.
Prova att byta inställning. Det dina grannar kallar vildvuxet och ovårdat benämner du själv som en fristad åt fjärilar, småfåglar, fladdermöss, igelkottar och andra djur.
En hängmatta är extremt miljövänlig."

-Johan Tell


Kommentarer
Postat av: Kristin

Åh, jag är så glad att du är frisk! Wiie :D

2009-03-18 @ 17:18:51
URL: http://sandstr0m.blogg.se/
Postat av: Hanna

Va gullig du är! Tack!

2009-03-19 @ 06:58:59
URL: http://hannaruback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0