dödens lammunge

Må du brinna i microvågsugnen och straffas av laktosmage... Avskum!

Lugn tant Rut, jag kommer! Om det så är det sista jag gör så ska jag hitta dig... Sch! Säg inget till mamma...

Miljömuppen citerar #40:

"Ät mer vegetariskt. Till ett kilo biff har det gått åt energi motsvarande 7 liter olja. Ju längre ner i näringskedjan ens mat kommer ifrån desto mindre energi har det gått åt för att producera den. Ät hellre sojabönor än djuret som fötts upp på sojabönor. Prova att byta ut en kötträtt i veckan mot en rätt baserad på baljväxter, som det gått åt femton gånger mindre energi att producera.
Världens växande boskapsuppfödning har medfört ytterligare två problem. Dels huggs regnskog ner för att omvandlas till betesmark, dels avger idisslande nötdjur, men även får och getter, metan. Denna växthusgas har en 20-25 gånger starkare miljöpåverkan än koldioxid. Sammantaget genererar nötboskap mer växthusgaser än vad transportsektorn gör, osannolika 18 procent av den globala totalen.
Har du svårt för vegetariska alternativ är kycklingkött det som är minst klimatbelastande om man vill få i sig proteiner från uppfödda djur."


-Johan Tell

Kommentarer
Postat av: julia

Hejsan, besök gärna min blogg! :)

Och när du väl är där, kan du väll klicka på länken jag har på sidan vid min meny? :)

2009-05-28 @ 14:43:58
URL: http://cakedough.blogg.se/
Postat av: Pluttan

Nej nu får du förklara för tröga småsystrar.. sitter du och dödar stackars lamm med laktos och micro?! Fyyy...

2009-05-29 @ 10:54:06
URL: http://sunksnygg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0