fullt ös...

...men nu strejkar jag skrek John Blund. Eller kanske tvärtom? Karl-jäveln har tagit mig som gisslan till sitt förbannade paradis och jag kommer inte därifrån. Kvällens uppdrag blir att leta fram samt programmera timern till kaffebryggaren.... Kanske att doften av nybryggt kaffe kan få mig ursängen på morgnarna... Alla andra knep har varit förgäves...

Stora balkonginvigardagen igår gick åt fanders... Simba insåg ganska fort att han blivit dumpad av sin flickvän för herr Blund. Varken schlager, film, godis eller chips kunde hålla mig avken. Grattis älskling, du dejtar en björn i ide. Fröken vaknade i morse fullt påklädd i sängen och undrade vad som hänt... Jag hade tydligen blicit helt rabiat bara Ola föreslagit att jag skulle klä av mig och gå och lägga mig. Jojo, man är bra jäkla söt när man sover... Vad var det egentligen i de friterade bananerna...Hej då länge!

Nä, dagarna rullar på i samma tempo som en gammal svartvit film och det är bara att hålla i hatten. Lever ständigt med känslan av att jag glömt något superviktigt... Bara hålla tummarna att båten flyter hela vägen fram till skolavslutning. Nytt blad i almanackan med nya utmaningar men nu kan vi kryssa av viskonsert, FRI, heden på stan, ännu ett seminarium samt alla utvecklingssamtal. Nu återstår bara Dansotekets avslutning, Kostymernas Parad, Klassiska konserter, 3 dansshower under musik vid ljusnan, studenten samt skolavslutningen... Ja också det här flummet med studierna. Vi ska tydligen byta grupp igen. Dags för ett helt nytt schema men ingen verkar veta vilken litteratur vi ska läsa... Hmm, förvirrad? Lite... Mumlade mig i genom senaste seminariet om didaktik men risken finns ju att nästa seminarieledare är desto mer noggrann. Pust! Dubbelpust!

Resten av söndagen spenderas i danslokalen... Det där med solande skjuter vi på framtiden. Pluttan, kom hem!

Miljömuppen citerar #35:

"Skydda ditt barn. Vid ett test av krämer, oljor och schampon för barn underkändes drygt 72 procent. Av testets 69 produkter innehöll 50 kemikalier som ansågs farliga för såväl barnets hälsa som miljön. Några grundregler är:
-Undvik parfym och färgämnen.
-Använd barnolja istället för tvål.
-Strunta i våtservetter. De innehåller ofta konserveringsämnen. Tvättbata tvättlappar bidrar dessutom inte till sopberget.
-Försök skaffa en begriplig lista över ingredienser din baby inte bör komma i närheten av.
Och ja, tygblöjor är fortfarande det bästa för såväl ditt barn som för miljön. Och för din plånbok - du sparar lätt 8 000 kronor (ännu mer på babyns kommande syskon).


-Johan Tell


Kommentarer
Postat av: Kristin

Det går framåt fröken! Ordboken kom bara till användning EN gång...Jag har nu lärt sig vad rabiat betyder. Det du! :p

2009-05-17 @ 19:46:49
URL: http://sandstr0m.blogg.se/
Postat av: Pluttan

Två fjuttisdagar min kära, två!!

By the way... VEM ska tvätta bajsblöjorna om du kör old fashion? Iiiiiiiiiiik..

PUSS

2009-05-18 @ 12:14:10
URL: http://sunksnygg.blogg.se/
Postat av: Hanna

Nu hänger inte storasyster med...

2009-05-18 @ 18:21:25
URL: http://hannaruback.blogg.se/
Postat av: Pluttan

Tygblöjor! Är int det old fashion så vet inte jag....(uääääk...)!

2009-05-19 @ 08:42:18
URL: http://sunksnygg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0