det eviga oket...

...pinnen i hjulet som bara inte går att avlägsna, den eviga finnen i pannan som trots allt täckstift i hela världen aldrig riktigt går att dölja. Jag vet, jag ber om ursäkt men jag gick inte estetiska... Eller bara litegrann, men mössan hade grönt band det minns jag... Och för detta ska jag straffas!

Måste man hamna i samma kategori som de som inte kan knyta skosnörena själva bara för att man inte vet vad en ters är? Låter som herpes... Eller ett supergammalt mått från förr, som fjärs ungefär... (Brann inte allt sånt förlegat upp med Sundsvall?)

Visst, jag omger mig dagligen med människor som behärskar ters och massa andra flashiga musiktekniska termer men tror du att det är till någon hjälp? Icke! Detta är klubben för inbördes beundran... Det mest generösa svar jag fått den här veckan var "menar du en liten eller en stor ters?" Ja inte fan vet jag, en normal? Vi lever i landet lagom, ge mig en vanlig! Ger upp...

Men det är inte så svårt, tröstar lillasyster, det är som att sjunga "kalla den änglamarken..." tack va gullig du är, kvittrar jag och vågar inte berätta att sången jag ska sjunga är på engelska och inte någon klämkäck visa forntiden... nä nä, det är skillnad på folk och folk och vi idioter från natur döljer våra skamset röda kinder bakom en gammal formelsamling...

Miljömuppen citerar #73:

"Cykla. Överallt, hela tiden - det finns dubbdäck. Låt säga att du har 5 kilometer till jobbet och väljer cykeln framför bilen. Då sparar du cirka 5000 kronor på ett år och naturen slipper ytterligare 500 kilo koldioxid."

-Johan Tell

Kommentarer
Postat av: Pluttan

Men sluta upp och vara så hård på dig själv du oxå nån gång!! Vi pratar inte självklartheter här! Man lärde väl sig int sånt på dansskola? Svar: NEJ. Jag har hört uttrycket 'pas de bourre' och fått det förklarat för mig ETT ANTAL gånger i mitt liv men kommer då aldrig fatta skillnaden från alla andra hopp och fjong och filikalsonger ni gör. Note: Jag ska komma på en "engelsk poppig ters" åt dig!;)

2009-09-04 @ 20:50:57
URL: http://sunksnygg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0