förresten...

...bara måste skryta. nej det är fel... gnälla? nja... lätta mitt hjärta? ja det funkar.

låt mig lätta mitt hjärta:

att man föddes med jordens mjukaste och känsligaste skinn är ju ingen nyhet. supersmidigt då man ytterst sällan måste fila fötterna eller det faktum att man aldrig behöver leta efter flaskor med underrubriken "mjukgörande". dock ett rent helvet när man utsätter sig för friktion... typ promenad... kroniska skavsår, hört talats om den? här har ni kvinnan som inte kan gå till ica utan att tejpa hälarna i förberedande syfte. superkul. snyggt framförallt, speciellt i pumps. nat!

"vad är väl en bal på slottet?", muttrade askungen. "allt!", skanderade hennes styvsystrar och karvade sig gladeligen i hälarna för att få ner fossingarna i nån gammal rutten glassko.

jaja, ilands-problem de luxe. men nu blir det värre! som dansfröken hjälper man ju eleverna i undervisningen genom att markera pulsen i musiken när de dansar... eller man försöker ju, även om det inte är skitenkelt för oss som inte fått den stora äran att förkovra oss i gehörslära. (Ters!) hur som haver, detta går att göra t ex genom att knäppa med fingrarna. (föredömligt när man känner sig krasslig i halsen...) men när man knäppt så mycket att man fått en spricka i fingret? på riktigt! jag svär! tycker själv fruktansvärt synd om mimg själv. massor! men omvärlden bara skrattar. sällan... men när jag får kallbrand då jävlar... kan det här skattas som arbetsskada?

ger upp, checkar ut, åker hem och tar hand om de gamla nerverna...

Miljömuppen citerar #79:

"Städa som förr. Varje år säljs mellan 40 000 och 50 000 ton städ- och rengöringsmedel för hemmabruk i Sverige varav många innehåller miljöfarliga ämnen. I själva verket behöver du inte mer än ett diskmedel och ett allrengöringsmedel - miljömärkta sådana. Strunta i alla specialrengörings och desinfektionsmedel. Prova hellre att städa som på farmors tid. Ättika eller citronsyra tar bort beläggningar på toalett och kakel, bläckfläckar försvinner med vinäger, fönstren blir rena med diskmedel, ugnen skiner efter en kur såpa som får verka en stund på låg värme och den tilltryckta pralinen i soffan skrapas först bort för att därefter attackeras med bakpulver utblandat i ljummet vatten. Tar du sedan för vana att ibland använda en sopborste, sliper du lida av ljudet från dammsugaren, samtidigt som du sparar lika mycket ström som behövs för att driva 175 lågenergilampor."

-Johan Tell


Kommentarer
Postat av: Elin

Grattis i efterskott! Hoppas du hade en bra dag!



Jag saknar er också, i massor! Såg att ni skulle ha torgshow i oktober då kanske jag kommer hem och tittar på er! :)

2009-09-15 @ 15:11:16
URL: http://elinhu.blogg.se/
Postat av: Kristin

hm, ja...men det är ju så förbannat svårt! jag vill ju kunna direkt! men det funkar inte så antar jag...



men alltså helt allvarligt hanna?! har du knäppt så

mycket med fingrarna? jisses! jag tycker synd om dig!

2009-09-16 @ 15:08:40
URL: http://sandstr0m.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0