Morgonpromenaden...

...är avklarad. Erkänner att jag är slav under rutiner och stortrivs med det. Ingen bättring utlovas med andra ord... Sitter på pappas loft med nytvättat hår och en java bredvid mig... Kung! Dags för reflektioner...

Varför är allt så mycket bättre på morgnarna? Kaffet smakar ju som bäst där i gryningsljuset med tofflorna på. Havregrynsgröt som annars liknar en gammal jag vet inte vad kan klassas som kulinarisk top notch bredvid morgontidningen. Och samtliga radiostationers morgonprogram är ju deras stora höjdare! Varför är det så? Och varför är jag alltid bunden vid undervisning just då? Man hinner höra deras första, ganska trötta, timme av sändning innan de fått i sig sitt kaffe och börjar spruta ur sig alla härliga omvärldsanalyser innan det är dags att börja ropa 5678 igen... Chefen, det här känns inte rätt!

Och jag behöver väl knappast tillägga att morgonsnusen är den bästa? Tänkte väl det...

Miljömuppen citerar # 89:

"Stanna hemma. I valet mellan att ta bilen eller bussen till jobbet blir svaret: stanna hemma. Väldigt många av oss skulle kunna jobba hemifrån ibland. Samla ihop allt pappersarbete, alla telefonsamtal, allt som kräver koncentration, och arbeta från köksbordet. Så var den jobbresan eliminerad. Betänk att hälften av alla utsläpp som genereras på vårt jordklot härrör från just jobbresor."

-Johan Tell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0