sen torsdag kväll...

...och helt plötsligt lättar dimman och ett gäng tjejer står och tittar på mig... typ 10st räknar jag till, alla i träningskläder... hmm? vart är jag? ingen säger något men några ögonbryn börjar åka uppåt... vad vill dom mig egentligen? något hörs i bakgrunden... kan det vara en basgång? det här känns bekant... jag kan den här låten! men varför tittar dom så konstigt på mig? står jag i vägen? har jag världens största finne i pannan? försöker mig på ett leende och får gensvar, om än ett klent... hmm... tysta leken någon? jaja, står väl kvar tills någon behagar meddela mig vad det här handlar om...

Miljömuppenciterar #71:

"Se om ditt hus. Närmare 60 procent av energiåtgången i en svensk villa handlar om uppvärmning. Därför ska du:
-se över dörrars och fönsters tätningslister
-om möjligt byta till treglasfönster
-byta ut trasiga termostater och de som är äldre än 10-15 år
-fundera över vilken värmekälla som är bäst för dina förhållanden: fjärrvärme, pelletsbrännare eller värmepump som kan hämta energi från berg, mark eller vatten
-komplettera med solvärmeceller eller solfångare
-se över isoleringen av vinden
-vid renovering av fasaden, isolera den samtidigt

Hör med din kommuns energirådgivare om möjligheter till fler energibesparande åtgärder."

-Johan Tell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0