en för alla - alla för en

Genom att surfa runt på detta stora medium kallat internet, eller egentligen bara Pluttans blogg, så lär jag mig en massa livsnödvändiga saker... Som idag, scouternas dag! Minns du? Var du ens en scout? Jag var! Först var jag minior, då fick man typ inte göra något. En enda futtig hajk, men det spöregnade heeela tiden och vi badade med regnkläder. Sen blev vi ju juniorscouter. Jag var patrull-ledare för Uttern, ett gäng tjejer som samlades en gång i veckan och lus-läste min KP-tidningar... Hur nu det skulle förbereda oss för att leva ensamma i skogen? Oklart...

Vill också minnas något om hajker.. Hajker där mamma allvarligt talat funderade på att duscha av mig med trädgårdsslangen när man kom hem efter ett dygn innan man fick tillgång till huset. Potatismos i håret, vad sägs om den? Jojo... Stolt så det förslog var man. Tror minsann att jag hann ta knivbeviset samt lära mig råbansknop eller vad det hette, kanske också dubbelt halvslag men när det kom till pålstek så gav jag upp... Ingen logik och vad satan hade det med KP att göra?

Surt bara att man inte kom på det här med scoutdagen tidigare, då hade man ju kunnat överraska eleverna... Bättring till nästa år helt enkelt. Undrar om man krypa ner i en sån där skjorta fortfarande? Typ knytblus?

-Kamrater, var redo!
- Alltid redo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0