Hanna vs Hollywood

så här va... the confession: jag må ha läst en massa böcker, fler än genomsnittet (långt fler och inte bara med anledning av kommande seminarium eller bokreferat...) och jag fortsätter... fortsätter att sluka! vill ha läst ännu mer, slutar aldrig att förundras över hur många olika sätt det finns att uttrycka sig på och hur stor skillnad den minsta skiftning i texten kan göra... ja, ni fattar... men, ett stort MEN, när det kommer till film... goodbye! så är det... ligger ljusår efter min generation och fattar ingenting... jag är den där idioten som lite förvirrat står och flinar på varenda fest när folk börjar namedroppa skådespelare, filmer, scener och citat... fattar noll! vad fan är clockwork orange? egentligen? ingen aning...

men som vanligt, till varje problem finns det en lösning! igår fick semesterlediga fröken ett löfte om hjälp! gissa vem som ska få en superspecial sammansatt guide/lista med topp 20 av de filmer som man bara måste ha sett om tillhör vår generation... jag behöver inte längre stå i hörnet och skämmas. för att fira mitt stoooora framsteg såg fröken Alice i Underlandet igår kväll på alldeles eget initiativ... loved it!

"We follow you no more bloody big head!"

Dock misstänker jag att min efterblivning gällande filmhistorien kan ha att göra med min rädsla för mörker. Tydligen ska alla filmer innehålla någon form av skräckscenario... Hua...

"Off with his head!"

Kommentarer
Postat av: Tage Blomqvist

Hej Fröken ... du skriver så himla bra, så levande! ... ville bara säga att varje bok man läser genererar ju en film eller iallafall en bildsättning i huv´et på en, så du har mao sett fler filmer än de flesta också ... ofta blir man besviken på filmer som bygger på böcker man läst, där man gjort sin egen bild av miljöer å skeenden, men inte alltid ... det finns aha-upplevelser att hämta om man kan erkänna andras uppfattning om hur en händelse eller historia kan beskrivas ... go´fortsättning!!! /Tage

2010-07-01 @ 11:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0