hej och hå, tightsen på!

eller nä... alldeles för många plusgrader för att det ska vara bekvämt. slutspelsskägg däremot... jajemän! hela veckan. veckorna ja, snabbt går det och svisch så var det slut på tid... igen! fattar inte...

fröken sover med almanackan under huvudkudden i förhoppning om att inte glömma allt som skulle kommas ihåg men vad gör det? hjälper noll... livet är lika upp och ner som alltid.

solen strålar och lockar men SaRosa repar innan så brännan inför fredagens premiär får i vanlig ordning skapas på onaturlig väg, tjolahopp tjollahej!

"har vi koll på sista veckan?" -undrade morgonenmötets ordförande... vilken av dem? VM i avslutningar, betygsättningar och inlämningar. lord! stor godisskål  utlovas till mig själv på midsommar! jojo... det blir lov i år också även om höstens projekt redan har börjat ta form... mamma har en titel på såna som mig men jag tittar i golvet och spelar ovetandes...

stickningen är med överallt och tur är väl det, dampet dyker upp både här och där och ställer till en massa hyss... bästa Greta klippte med ögonfransarna och har naturligtvis fått en specialdesignad utlovad... det kommer gums!

för övrigt så sågar vi årets schlager hårt, finns det ingen som helst restriktion för vad som får framföras i en sådan familjär tillställning? nog för att juckande saxofonister inte tillhör favoriten så kan till och med arga fröken se genom fingarna men när det kom till Macedonien så stod hon bara inte ut längre! vad satan hände? egentligen? jag är rädd... på riktigt! kändes lite som om att vara med på någon annans gynekologundersökning medan 3 muppar mimade på sång och diverse instrument... lord! för att inte prata om koreografin eller de där 3 porrhäxorna som låtsades vara dansare... pyttsan! inte okej! klumpiga och obehagliga... sluta! jojo, medlodifestivalen bjuder på mycket spännande... känner mig nöjd och lycklig över att det är ett helt år kvar innan spektaklet drar igång igen...

mysteriet med träsktrollet står fortfarande olöst btw, vem? vem har dumpat honom hos mig och hur? konspirationsteorierna håller fröken vaken om nätterna... är det här att jämföra med ett hästhuvud is ängen? känner mig rädd... vart är boulevard Hedhamre på väg egentligen?

veckans citat: "Synd att han är så smal bara, det är bra kilopris på honom." jojo, politiskt korrekta som vanligt... nat!

Kommentarer
Postat av: Allium

Även med Tipp-ex så skulle åsnan komma tillbaka efter första användandet. Radergummi biter för övrigt inte alls på det materialet.

2010-06-01 @ 17:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0