betyg i uppförande?

Värdegrund kan inte betygsättas. Punkt! Deal på det? Övertygad? Inte? Inte helt övertygad om att jag och politikerna i topp är helt överens här...

Vill vi tillbaka till en "gissa-vad-fröken-tänker-på/tycker-om-skola"? Känns sååå mycket mer 2010 att låta barn/ungdomar lära sig att använda samt finslipa på sina analytiska verktyg. No?

Hur ska ett betyg som ska säga vem du är som person kunna sättas av enda lärare? Vem vill ha det ansvaret på sina axlar? Jag betackar mig gärna...

Känns småsvårt att tenta upp det i efterhand... Komvux liksom. Hmm...

Mycket frågor kvarstår innan jag känner trygg i detta...




Kommentarer
Postat av: Allium

2003 fick jag ett sådant. Osäker om det var 1, 2 eller 3 beslutsfattare. Blev betydligt högre än vad jag förväntade mig och vad jag troligtvis förtjänade.

Möjligtvis ville "lärarna" stoltsera med en bra klass och inte krossa några hjärtan. Jag blev dock förvånad över den extremt höga medelnivån och sänkte därmed mitt betyg för lärarna.



Min uppfattning är dock att vem "fröken" nu tycker om redan får sådana betyg genom att boosta de andra. Bara maskiner behandlar alla lika. En lärare kommer inte att funka, iaf inte med precision.



Att tenta upp det gör man varje dag, iaf i de ramar ens bekanta använder sig av... om inte... hehe denna sparar jag för mig själv.

2010-11-20 @ 16:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0