borttappad

SJ, SJ gamle vän... försening? självklart! är inte det själva charmen. utnyttjandet av resegarantin känns som standard alla gånger.

det här klarar jag pratade fröken muntert för sig själv. en massa timmar att slå ihjäl innan ankomst till den där akademiska staden... vad vore livet utan mobiltelefon?

SMS-kavalkad sa jag åt dig!

lördag 03.42, till Pluttan:

Första stopp på resan, smolk i bägaren, grus i skon, äggskal i kudden, hårstrået i maten, fjortisen på festen osv... Tåget försenat. Angiven avgångstid på biljetten: 03.43. Ny beräknad avgångstid: 04.15. Lite väl spexigt. Dock vill jag i min lilla bitterhet lyfta på hatten för den fantastiska människa somlåst upp vänthallen. Tack för det! Visste jag vem du var skola jag skicka dig ett julkort. Det finaste av dem alla...

lördag 08.53, till Pluttan:

Åka tåg med överbeskyddande tonårsföräldrar... Det här är livet det!

lördag 09.23, till Therese:

Jag blir en sån Satans bitch utan mat... Lord! Att man var ett matmonster visste man ju men nu börjar insikten komma... Att åka tåg med ett gäng främlingar är definitivt ingen bra idé. Sympatin och intelligensen måste jag ha lämnat på perrongen för här är dom inte... Dum, sur och tvär. Jojo... Kanske dags att ge den där trenden mellanmål en chans? Tror det... Undrar hur många av historiens tyranner som haft samma blodsockerschizofreni som en själv? Intressant... Kanske att man skulle byta ämne på den där c-uppsatsen?

Jättekonstigt förresten att sitta ihoptryckt intill en främmande människa i 8 timmar utan att säga ett ord till varandra. Ännu mer superkonstigt när den där medpassageraren försöker smygfotografera en... Hmm... Trycker på "integillaknappen".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0