dom där läskiga butikerna...

det finns 2 sorters klädbutiker (grov generalisering) 1 där man kan gå in för att bli snygg och sen den andra, den läskiga sorten, där du måste vara snygg innan du går in. läskigt som fan... outfiten avgör hur pass bra eller dålig service du får. om du får någon alls vill säga. en grå måndag traskar man inte in... icke! bra hårdag med specialkomponerad outfit och bästaste frukosten i magen samt peppkompisen vid sidan...? kanske. hua... vill inte! tycker inte om!

lördagens diskussionstimme handlade mycket om detta... vilka är dom som kan göra ett spontanbesök på ovan nämnda (dock inte vid namn) butiker? vilka känner sig bekväma och varmt välkomna? hm? svaret finns nog lite dolt i understående blogginlägg... flickorna som kom  i tid till samtliga prinsesskalas. dom som alltid hade fina krussnören på paketen, kalasbyxor i rätt storlek och förstående mammor som köpte paket i tid men inte så pass fina presenter så att man själv blev avundsjuk. självklart är det dom!

hur tydligt är det inte att jag aldrig var en sån och att jag sällan känner mig bekväm vid shoppingrundor i de lokala butikerna?

garn och värktabletter går väl att köpa live, för resten beger jag mig mot hufvudstaden eller använder älskade www... eller som fröken PH säger "jag syr mina egna kläder"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0