Högskoleprov

08.17 anländer. Letar salen, traskar genom gamla trötta korridorer och där kom den. Som en käftsmäll. Den karakteristiska doften av dammiga fysiksalar, kemilab och arsenikförgiftade djur på biologin. Panik, panik... Yogaanding och lugnande monologer. Detta fixar vi! Gissa hur det känns att kliva in i samma sal som man avverkat både matte c och d med tillhörande nationella prov? Tack för den Televerket. 09.00 läsförståelse. Är detta verkligen mitt modersmål? Alltid samma känsla av att vara grundlurad men för en gångs skull kunde några av texterna faktiskt klassas som "intressanta". VM i matte följde och en kan bara konstatera att matte är inte vad matte har varit, dom har ju hittat på nya saker! Styggt.. Nytt prov till hösten med ännu mer matte och fröken funderar på att tänka om. Hmm... Hur var det hon sa? "jag vill inte ha papper på hur dum jag är" Dagen i helhet? Bjöd på en massa reminders från förr.. Coola killen från hösten 02 var där och det är bara och inse, man är inte 18 längre. Ganska skönt... 16.20=hemgång. Värt! Tröttaste tjejen Ever tappade luften. Puspunka typ. Mat och prat med tillhörande tankeställare... Resultat: fröken rensade ur kommande periods almanacka och erkände åtminstone för sig själv att hon är en fegis. Provfan verkar landa på samma sen sist men jag kan inte förneka att derivat lite blodad tand. Nu återstår bara och se vad vi gör med det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0