hej då januari

äntligen är den över, frökens inte favoritmånad. hej då länge...

funderingar och reflektioner då? alltid. hur många som helst.

- om man hinner uträtta 3 ärenden medans man värmer en normalstor matlåda kanske det börjar bli dags för handbromsen?

- vissa gillar skor, andra småhundar i piffiga väskor eller varför inte smala på kottar? smaken är som baken. jag äääälskar listor. långa att-göra-listor i punktform. för att inte tala om pennraspsljudet mot pappret när man drar dit sitt "check"! I adore...

- apropå på annorlunda tyckaomsaker... miniigelkott som husdjur? verkar bli så... hej och välkomna, passa Maj-Björn. Varför inte? Konstigare saker har skett under solen.

- det börjar verkligen bli dags för fröken apvrång att inse och acceptera sitt synfel. alabama! hatar att få bevis på att åldern tar ut sin rätt... vägrar ett tag till. jag får det!

- apropå ålder, fröken har halva helgen tillbringat tiden med att övertyga folk om sin ålder... jo, jag är myndig. nej jag är inte 22. trevligt och smickrande visserligen men det finns en baksida å...

- internetshoppningsdumheterna minskade kraftigt ett tag och som belöning fick jag... ja vadå? nada. skiter i detta muttrade fröken och bestämde sig för att klicka hem en ny mobil som jag med största sannolikhet inte alls kan hantera. vad gör det om 100 år? hur som haver och lakritsbåtar. i alla fall, i beställningsmomentet framgår det att vissa delar av sverige tror att jag står folkboförd i älvsjö... nä va?

- måndag började väl ungefär som big bang. eller... alltså, det var väl inte som att vakna på fel sida. snarare upp och ner. eller kanske i en centrifug? typ... tid fanns ändå för lite reflektion och fröken inser hur lyckligt lottad hon är. vill inte hålla handen med nån annan än du.

- har inom loppet av ett dygn läst ut 2 st dunderböcker och känner mig lite småfrälst...

Annars då? Vi jobbar på. Helgen börjar i den akademiska staden med kultur och samkväm tillsammans med Pluttan, Snubben och läkarstudenten men avslutas i skogen... det känns rätt bra nu.



Kommentarer
Postat av: Sandra

Thank god for february! snart kan vi dra på oss löpardojjorna...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0