och nu?

De sista eleverna är hemskickade med varm men tydlig hand. Sommarlov! Ta sommarlov! skanderade vi kollegor i kör...

Få var nödbedda och nu ekar korridorerna tomma igen. nästan. några juveler har jag behållit och laddar inför nästa vecka med... hörde jag brotorget? jajamensan. be there eller var för evigt en fyrkant.

skolstart och skolslut innebär alltid några timmar i aulans ack så icke komfortabla bänkar. föreläsning, information och diskussion... jodå, ny gymnasiereform kommer obönhörligt närmare med taktfast tempo. dun dun dun dun... vem kör båten? lovar mig själv allra högtidligast att mangla mig i genom herr björklunds system nästa vecka.

"Sommarlov snart?" ekar den eviga piken från resten av samhället. orkar inte hetsa upp mig utan sopar iväg ett leende som skulle få hela handelsbankenstaben att blekna av avund. hållbart? nja. försökte maskera förkylning, öroninflammation och pollenallergi för kollegorna men hade inget fört. verbal käftsmäll och god morgon. "du ser lika trött ut som jag känner mig". tack för den. julkortslistan krymper men vad gör det om 100 år?

ser på bilder och hör mig själv konfirmera att fina klassen nu har lämnat oss för gott. status? inte riktig koll ännu. det trillar nog på plats senare. gör som strutsen och tar det då...

allt för nu. hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0