Konkretisera

Skola jag skaffa mig en svanktatuering vore det ett givet motiv. Jag får obotlig röda hund av allt förbannat svamlande från politiker, föredragshållare och andra så kallade vuxna. Beteendet ökar tydligen som en exponential funktion om situationen innefattar mikrofoner och/eller fler 2 lyssnande. Säg vad du vill ha sagt och håll sen käften. Allt förbannat kackel utan mening, innehåll, röd tråd, poäng eller relevans får mig att tappa sammanhanget och jag känner mig som ett mongo. Nej värre, som när man var liten och smög sig till de vuxnas bord på släktmiddagarna bara för att inse att mamma och pappa uppenbarligen behärskade kinesiska flytande. Få talare lyckas som den gamle Palme att engagera sina lyssnare, jag menar tanken är väl ändå att retoriken ska vara ett hjälpmedel för att starta upp oss på gräsrotsnivå och inte fungera som ett sömnpiller? Bitter? Nej nej. Sluta slösa med min tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0