SJ, SJ gamle vän...

03.27 blev 03.42 men det gick också bra. Min plats var upptagen och dubbelbokad. Spännande. Jaha, sova i mittgången då eller? Lite för mycket rockstjärna för min smak. Plats kommenderade den bistre konduktören och labradoren i mig lydde. Okänd pensionärstant (den sura sorten du vet) fick låna ut axeln till huvudkudde. Det gick nog också bra. Tågbyte i hufvudstaden med tillhörande favoritkaffe. Succer for sweets? No shit. Reser genom ett vackert Sverige med ett litet pirr i magen. Låtsas att jag är med i på spåret ochb klipper varenda av herr Lindströms frågor och åtnjuter herr Luuks stående ovationer. Det hade ju onekligen varit fint men fantasin räcker ganska långt den också. I väskan finns frökens mer än välanvända converse, kanske att Lund inbjuder till årets premiär?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0