förvirringar, förseningar, förjävlingar

för några veckor sedan var det älskade ipoden denna morgon var det dags för samtliga av frökens träningskläder i den blå färgskalan att få sig en duvning. 60 grader, dunderprogram och rikligt med sköljmedel. alla fel! jag kanske inte har kompetens för att sköta min egen tvätt? paniken i magen när man inser vad man faktiskt gjort samt att det bara rä att vänta ut misstaget. sällan sniglar sig 20 minuter sååå sakta... lösning? den gamla vanliga beprövade från barndomen. om mamma inte listar ut att man gjort något dumt så har det inte skett. bestämmer mig för att testa tesen på kläderna, om jag inte berättar för dom att dom tvättats för varmt så låter dom nog bli att krympa. så får det bli. schh...

gryningståg till hufvudstaden bokat i lördags. supermysigt att kliva upp strax före tre... inte. ännu mysigare när tåghelvetet behagar dyka upp 2 timmar efter utsatt tid. testa själv att slå ihjäl 2 timmar på bollnäs tågstation. halvskoj. för att inte prata om genansen över att vara den enda sena till nya utbildningen... men döm av min förvåning när SJ faktiskt beslutade att bevilja min resegarantiansökan. my lord! att jag inte köpte triss-lott på momangen! tåget hem? ja gissa? tur det finns bra vänner i telefonboken.

apropå utbildningen. julkortskontot har inte ökat. inte det minsta. har halvont i magen över att behöva dom till helgen igen. grupparbete är inte min grej. inte tjejer heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0