Kundtjänst

Förbannade kundtjänst. Alltid samma sak, spelar ingen roll vilket företag. Påpeka gärna att jag har fel och motbevisa. Det vore som balsam för själen (samt telefonräkningen) att få ringa till en kompetent avdelning och faktiskt få hjälp. På riktigt.
Detta gytter av inkompetens, motsträvighet och total avsaknad av både service och engagemang... Hjärtinfarkt nästa skrek fröken!
Jag: hej, jag vill betala min medlemsavi. (Via nätet för jag är så förbannat mycket barn av min generation.)
Hon: Det kan du göra själv via nätet.
Jag: Jo jag försökte men det finns bara en avi för HT2010 och jag vill betala för VT2012.
Hon: Det kan du inte göra ännu. Förmodligen nästa vecka.
Jag: Men jag behöver mitt medlemskort nyss.
Hon: Jo... men det kan du inte göra förrän vårens kurser har börjat. De andra har sina kort från hösten som fortfarande gäller.
Jag: Okej. Men jag börjar läsa nu på onsdag och har inget kort från förra terminen och behöver därför betala nu! Kan du hjälpa mig?
Hon: Kan du ditt personnummer?
Behöver jag fortsätta? Efter 7 förmodligen, 3 antagligen och en förbannat massa "hmmm" gav åtminstone jag upp. Hoppas vid skapare alternativt kaffeburken att detta samtal inte var bonusgrundande för hennes del.
Det är ju tydligt att inte alla har blivit drillade av samma växelhäxa med den lååånga trälinjalen som jag i alla fall. Service är ett hantverk. Basta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0