Det händer bara mig

Rädslan som kramar om en när det kommer en clown spatserandes. Bara så där. Mitt på ljusa morgonen.

Platsbeskrivning: en tågstation i södra Norrland. Typ Bollnäs. Höstlov vilket innebär ganska mycket folk.

Undertecknad sitter inte bättre vetande och väntar på ett vanligt tåg en helt vanlig dag när han dök upp. Clownen. Lugnt spatserandes. Full utstyrsel och fetaste sminket på! Skitläskigt. Det var ingen vanlig clown heller utan en sån där "harlequin" -jag har googlat!
Febril sms-kontakt utbröt med de närmsta... Vad göra? Se detta som ett omen och blåsa av hela resan?

Att P3 kör med "crazy thursdays" är väl en sak, men det här är faktiskt löjligt!

Beslut togs om att avresa nog var okej, bara jag höll mig undan. Ett är då säkert: det händer bara mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0