Den stora nationaldagskampen!



Kvällspromenix hem med ms Winehouse ("they  tried to make me go to rehab, but  I say no no no..."). Sveriges nationaldag och lillasyster har lämnat gutternas förlovade land... Nog kan vi väl alla skriva under på att det krävs en hel del prestationer för att svara upp till alla upptåg som det mytomspunna 17:e maj bjuder på men lite match blev det allt... Vem som tog hem segern? Det är lite luddigt... Eklund? J Ja hur som haver, otroligt trevlig kväll även om vissa med lillasyster i täten bedriver en kampanj för att byta ut Simba mot Pumba... Det blir inget av med det!


Sol, glass och sommarlov. En massa tid och struntprat flöt förbi i solen ute på Långnäs igår. Mer sommarlov åt folket! Robin hävdar att vi alla ådragit oss en bränna a la charter och för att höja självfötroendet nickar samtliga inblandade instämmande. Förtränger mitt dåliga samvete över försummade studier och hävdar att en bra grundbränna är ett direkt måste innan vi entrar Bulgan... Hälsan framför allt!


Spenderade även denna eftermiddag i solen dock fick det räcka med gräsmattan utanför porten... 2 timmar på en filt resulterade i rödbrun ryggtavla och 2 nya kompisar... Pontus och Sandra 5 år, grattis mig! "Hej! Vad heter du? Hur gammal är du? Pontus tycker att du är söt. Får vi sitta på din filt? Vad gör du? Vill du ha en bulle?" Frågorna haglade och den gamla paniken kom återigen smygandes... Som att kastas 4 år bakåt i tiden och vara barnflicka igen... Ta mig härifrån skrek självbevarelsedriften och fröken flydde in i lägenheten... Hjälp!


Kvällen kommer spenderas på en gräsmatta någonstans i Bollnäs finare kvarter tillsammans med tjejerna... Faya har en teori om att jag ska hålla mig sysselsatt tills karln är hemma igen och studier var inte ett godkänt alternativ. Ja, det är väl bara att lyda?


Bra: Är inte det uppenbart? Sommar, sommar, sommar...

Mindre bra: Skolångest... Vart är studiemoralen? Observationsuppgiften med tillhörande analys pockar på uppmärksamheten...


Citatet: "Varför jag alltid sover i min kritichies pyjamas" , hur tänkte du nu Johannes?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0