Estetkongress


Otroligt intressant. Och läskigt. Mest intressant, typ.

Men inte satan är hög ålder ett tecken på mognad. Och trots att man jobbar med ett någorlunda fostrande ämbete (läs lärare) så behöver man själv inte vara van vid att föra sig med och runt folk. Nä du... Noll imponerad! Tror aldrig att jag tvingats ducka så många gånger, både fysiskt och verbalt. Vad ska man säga? Tråkigt...


Tror vi beskriver det hela med en kort konversation jag hade med en dramapedagog:

Hon: Och vad jobbar du som?

Jag:  Jag är danspedagog.

Hon: Så du är inte lärare?

Jag: Jo, jag är danspedagog. (Lite högre, något tydligare, då tant uppenbarligen inte hör så bra.)

Hon: Jaså, så du är inte ens lärare! (Väldigt tydligt och välartikulerat.)

Tack för den!

Miljömuppen citerar #22:

"Släck. Låt tomma rum vara mörka rum. Byt till lågenergilampor.
En lågenergilampa som används 4-5 timmar om dagen sparar in sin egen kostnad på ungefär ett år.
Byter du från en 60-watts glödlampa till en 11-watts lågenergilampa  sparar du, efter att skillnaden i inköp är borträknad, ungefär 300 kronor under lampans livslängd. Dessutom minskar  du koldioxidutsläppen med över 58 kilo kildioxid per år."

-Johan Tell


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0