on the countryside

Fröken tillbringar några dagar på landet med valpen medans föräldrarna bränner av några hundra mil med hyrbil. Deras förhoppning är nog att jag äntligen ska ta tag i den där läskiga gamla uppsatsen. Själv funderar jag mer på hur jag ska hinna tömma kylskåpet på 4 dygn... Får all den maten plats i magen? Taktik känns nödvändigt!

Just nu: Sitter i pappas fåtölj och njuter av utsikten...Hälsinglands blåa berg är verkligen blåa! Deluxe alltså! Man mår som en prinsessa alltså... Även om det var något mysigare sist när Jessicka och Joel var med...

Scenario: Joel har plockat fram stora kniven samt alla (ALLA!) kryddor för att laga något vegetariskt jum mum (varken Jessicka eller Joel tror på att äta kött...) medans systrarna springer i åttor runt kocken för att torka, fixa och kasta ur sig förmanande repliker om pappas golv när Joel kläcker årtiondets replik: "jag tror att både ni och er far skulle må bra av lite vatten på golvet!"

Lätt för honom att säga men sant... Ack så sant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0