Tanten filosoferar

Präktighets-VM har precis inletts. Tillbringar fredagsaftonen på ranchen (med ljuset släckt, dörren låst och rullgardinerna nerdragna för vad än Gevalia och envisa trailerchaufförer tror så vill jag faktiskt inte ha besök) och bakar eget fröknäckebröd från scratch. Ingen Big deal tycker du? Jag hittade inget havremjöl (heter egentligen skrädmjöl) så jag mortlade mitt eget från mammas havregryn. Jojo. Nu surfar jag runt på fejjan och hånler åt alla som publicerar sina proteindrinkar och kvällens middagar.

Avslutar nog kvällen i pappas soffa i väntan på att Karma ska plocka ner mig och min självgodhet på jorden. Undrar hur? Finne på näsan?

Och ja, jag inser att jag i min ålder och med min civilstatus borde tillbringa en fredag på ett svettigt dansgolv med presumtiva äkta makar och/eller pappor till eventuella knottar. Määäään, om man inte vill då? Jag är tant, visserligen i snygga jeans, och vill hellre få till mitt egna korsstygnsmönster till den där grymma kudden som jag nu planerat så länge. Skyller på feldesignad DNA-stege och förtränger måsten ihop med biologiska klockor.

Över och ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0