Bitchslapp a la Karma... thank you!



Buddhist eller inte, Karma finns och det har vi minsann fått lära oss den hårda vägen. Lika bra att erkänna, fröken var definitivt inte världens bästa Guest Service Agent i förrgår och inte gjorde jag bättre ifrån mig som kollega. Så min bristande glöd för service och kanske inte alltför stora sympati för de andra i likadana kostymer fick jag bittert betala priset för igår... Urinvägsinfektion med tillhörande feber, känn på den du sa ödet och skrattade mig hårt i ansiktet. Tack så mycket, tack.


Så världens numera inte kaxigaste tjej fick tillbringa gårdagen hemma i sängen i stället för på jobbet, mindre kul när man lämnar Norrland badandes i solsken för en veckas jobb i hufvudstaden. Åter på jobbet idag och det är minsann ingen fest. Fröken förstår poängen, ångrar mig djupt och lovar bättring. Men snälla, nästa gång kanske man kan få ett varnande mail eller sms innan käftsmällen?


Tack för mig, hej!








Fick en liten preview av hur semester känns i helgen, fick 3 dagars ledighet och flydde omedelbart norrut. Och där väntade folkfest... Brännbollsyran med alla tillhörande hemvändare, lovely! Hunnit träffa mycket folk, tittat på brännboll, sova ut på morgnarna, ätit massa Max-mat, kramats med älsklingshunden men bäst av allt var nog söndagen. Konsert i gamla äppellunden bakom Frelugas designbod med tillhörande picknick, solsken och favoritmänniskorna... Mysfaktorn var hög! Inte världens bästa pasta carbonara hemma i soffan sen tillsammans med 2 filmer och Simba, gissa om jag längtar efter mitt sommarlov? Har redan börjat lägga huvudet på sned och hintat om olika saker jag vill göra, är man tjej så får man!


Sista veckan på Fawlty Towers men vem kör båten? Oklart... Vi jobbar på.


Bäst just nu: Inte mycket men snart är det sommarlov!

Sämst just nu: Att stå inne i ett marmorpalats när solen gassar utanför.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0