Morr, spott och fräs



Fothelvetet, ja ni vet den där regionen strax söder om knät, ömmar fortfarande... 7 sura veckor, det var bara att krypa till korset eller sjukhuset iaf. Kul... not. Sjukskrivning och absolut vila skanderade den hittills mest envisa läkare jag träffat på. Pyttsan, sa Bill. Kan du fetglömma, muttrade Bull. Argumentation de luxe, hon sakligt och jag mest barnsligt, innan man fogligt fick följa med till sjukgymnasternas korridor... Där var man ju lika efterlängtad som tomten visade det sig. Sjukgymnasten skrattade så hon vek sig och undrade om det inte var samma fot som råkade illa ut förra året? Stackars doktorn såg alldeles livrädd ut... Kompromiss blev det i alla fall. Lovade dyrt och heligt att bara göra det jag absolut måste samt tejpa fote i utbyte mot att jag slipper stanna hemma i husarrest. Dock blir det en massa sjukgymnastik framöver... Dansa ska jag, annars dör jag.


Upphör aldrig att förvånas över hur man resonerar där uppe i korridorerna... Nä nu väntar man på doktor Perzons entré så kanske att det blir lite ordning på torpet.


Miljömuppen citerar #34:

"Sänk kvicksilverhalten. Kvicksilver är ett farligt miljögift och kan orsaka allvarliga hjärnskador. Då det är ett grundämne kan naturen inte heller bryta ner det.
EU-kommisionen har lagt ett förslag om förbud mot kvicksilver vid tillverkning av mätinstrumnet där man tror att 33 ton årligen används.
I Sverige beräknar man att 100 ton kvicksilver är i omlopp. Tills kvicksilver förbjudits och är borta från marknaden är det viktigt att exempelvis lämna gamla termometrar och lysrör till avfallsstationer. Tänk även på att exempelvis strömbrytare, kontakter och batterier i klockor, kameror och hörapparater kan innehålla kvicksilver.
Fråga även din politiker varför det inte finns någon med huvudansvar och resurser för att mäta och övervaka kvicksilverspridning till svenska vatten."


-Johan Tell


Kommentarer
Postat av: Pluttan

Men älskade du, kan du vara rädd om dig själv?

2009-04-29 @ 19:10:05
URL: http://sunksnygg.blogg.se/
Postat av: Hanna

Dito älskade du, dito!

2009-04-29 @ 19:16:21
URL: http://hannaruback.blogg.se/
Postat av: Linnea

Åh, vad roligt! :D Det ska verkligen bli skitkul! Jag minns det mesta, men det finns några luckor som behöver fyllas igen :)

2009-04-30 @ 18:24:20
URL: http://emmalinneaandersson.blogg.se/
Postat av: ES05:a

Du måtte ta hand om dig själv, Hanna! =) Krya på sig till foten!

2009-05-05 @ 15:23:24
Postat av: Anonym

Haha, då får du vänta länge! Ortopedi är bland det SISTA jag ska syssla med! Skaffa dig lite hjärtproblem, ledvärk eller behov av att bli sövd istället så kanske jag kan vara behjälplig. :)

2009-05-09 @ 18:40:26
Postat av: Hanna

Nu tycker jag att du är lite vrång... Det blir rapport på det här!

2009-05-13 @ 12:03:03
URL: http://hannaruback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0