rubrik?

Nästan lov, nästan panik. Peppar eleverna till att lämna in sina rester innan lovet så ångesten inte hämmar godisfrossan... Superfin och pedagogisk tanke. Är man samma sorts mönsterelev själv? Icke. Högskolans försynta knackande på dörren har bytts ut mot dunkande av en murbräcka... Jag ska, eller borde i alla fall. Pust... Ack du ignoransens sköna dimma, ta mig i din famn!

Gårdagens arbetsdag känns fortfarande i kropp och skalle... Så duktigt puckad man blir av alldeles för många timmar i en danssal med inte toppen luftkonditionering. Somnade snabbare än fort för att inte prata om ångesten över att lämna täcker i morse... It's cold world nynnade jag samtidigt som jag gick vilse i både morgonrock och lägenhet. Philipsson och älsklingen gjorde väl ingen direkt insats för världsfreden de heller... Tjo och tjim, och välkommen tillbaka till jobbet.

Onsdagmorgon innebär konferens, det är märkbart vad pulsen stiger runt det ovala bordet... Fortsätter det så här har man nog vip-plåtar till hjärtintensiven innan man blivit behörig. Tjo och tjim som sagt.

Miljömuppen citerar #23:

"Tvätta smart. Undvik förtvätt och sköljmedel. Överdosera inte. Fyll alltid maskinen. Tvättar du i 40 istället för 60 grader halverar du energiförbrukningen. Ytterst sällan behövs 90 grader. Välj miljömärkt tvättmedel.
Allra helst ska du tvätta mer sällan. Det mesta går att användas en dag till och den där ylletröjan blir faktiskt lika fräsch av att vädras på balkongen över natten."

-Johan Tell


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0