true colours

Det är inte varje dag som vi dansare får luta oss tillbaka och njuta av något som vi själva inte slitit och svettats med. Inte varje dag som vi får njuta av någon annans verk. Visst är det härligt att se hur någon tolkar en låts budskap och musik? Vem hade gjort likadant? Vem hade sett de rörelserna, fraseringarna och betoningarna som självklara?

Ett otroligt vackert språk, och att dessutom ha uthålligheten att hålla sig till samma stil genom hela.

Efter att ha tittat på så många olika dansare, proffs som amatörer, jobbat med olika pedagoger eller bara slitit själv så inser man hur unikt det är med en så ren dansare... Som jobbar så noggrant, teniskt och rent. Och som dessutom verkar göra det helt utan ansträngning. Att med en så självklar lätthet lyfta från golvet, pointa foten eller hitta förlängningen i precis rätt tid... Det är häftigt!

Vi tackar, jag tackar... Det var fantastiskt! Vackert, rent, ärligt och fantastiskt!

Miljömuppen citerar #56:

"Kemikaliekolla dig själv. Gå igenom vilka produkter du använder, kolla vad de innehåller, bedöm deras miljöpåverkan och ta ett aktivt beslut huruvida kemikalien verkligen behövs i ditt liv.

Konsumentverket publicerar en kemikalielista som det kan vara klokt att stämma av med innan du blir för intim med fel produkt.

Minns testet när en halv tesked mjällschampo hälldes i ett tusenlitersakvarium och dödade hälften av fiskarna inom fyra dygn. Under 2003 användes tio ton giftig zinkpyrition i svenskt mjällschampo. Därtill förbrukades 2,4 ton i båtbottenfärger - ännu ett ställe där just medel som dödar fisk kanske borde undvikas.

Dessutom, de flesta som tror sig ha mjäll - orsakad av jästsvampen malassezia - lider bara av torr hårbotten."


-Johan Tell


Kommentarer
Postat av: Linnea

Tack för fina ord! Jag kommer leva länge på att jag överhuvudtaget vågade. Nervös var jag, men jag ställde mig minsann där ändå - underbart! :D

2009-06-13 @ 15:29:20
URL: http://emmalinneaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0