matlådor

snacka om skiljevägg. i mycket faktiskt. det är som en osynlig men ack så tydlig linje mellan:

vuxna - inte vuxna
planerade - inte planerade
bättre bemedlade - inte så bättre bemedlade

fröken själv har ju trott sig tillhöra de något bättre organiserade ett tag, de som kommer med inte bara en matlåda utan gärna två. (inte kan man väl blanda såsen med resten? och salladen har man naturligtvis separat)

ack en sådan villfarelse! noll koll lakritsboll som vanligt. med ett självbelåtet flin gled jag mot personalrummet och ockuperade den bästa micronn för att värma vad jag troddde var fisk och potatismos. gissa hur snopen man blir när man välter upp 300g nymicrade gröna ärter på tallrilken framför den genuint välplanerade kollegorna? jojo..

skomakare bli vid din läst. vem försökte jag lura att jag klarat mig undan från max-träsket? nänä...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0