Rapport från kävesta

Fröken packade väskan i sista stund (ingen förvåning där) och begav sig söderut med ett löfte till pojkvännen om att komma hem som en något lugnare version av sig själv. Vad hände sen? Härligheter och äventyr! Jag har förälskat mi i ett trägolv och tömt statoilmackens lakritsförråd. kvällarna, luncherna, rasterna och all annan tid som inte varit förkoreogragerad har bestått av informella möten, värdegrundssamtal och gapskratt. Yngst i ligan i vanlig ordning men vad gjorde väl det? Noll. Plöj muskler jag i vanlig ordning inte visste att jag ägde men snacka om I-landsproblem i jämförelse med vad vi fått uppleva... Genomgående för vecka har annars varit alla dessa "ickehopp", vi har hoppat fast inte... Se det mer som landning manade Toby. Och terminologin då: Arnold, ödlor, vallmo på Gotland, slurp nä, allt går inte att beskriva men nöjd är jag. Nöjd och lite, lite ledsen över att jag själv inte har något folkhögskoleår i ryggsäcken. Lugnet då? Jo, efter 5 dagar där akademisk kvart är mer regel än undantag och ingen TV finns på rummet... Det återstår ju och se vad det däringa honunspuckot tycker om saken men nog håller jag ett litet lägre tempo det tycker jag allt. Nu: semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0