på nya äventyr

Tillbringade förra helgen (den innan monsterförkylningen och ja, jag ser ett samband) på ytterligare en utbildning. Denna gång för att bli konceptledare inom funktionell styrketräning. Oerhört ballt för mig och mina jämlikar, ordbajs för er andra. (Nämner inga namn men exempelvis ni på balkongen i Uppsala...)

Hur som haver. Utbildning är alltid spännande dels för att man får lära isg förbannat mycket nytt, träna och må som ett as samt plågas av ytterst kompetent folk men inte minst för kurskamraterna. Varje gånng (det har hittills aldrig  slagit fel en enda gång!) kommer jag hem med citatboken full. Härliga typer i spandex som bara inte kan hålla tänderna för tunga.. Oförargliga denna gång men ändock så förbannat roliga.

- "Du är ett praktexemplar!" sagt av kursare vid vistering av grundposition. Jag är med andra ord en jävel på att stå rakt upp och ner. najs.

- "Vadå, är du militär?" sagt av samma kursare när jag berömde hon om. Kan det vara dags för fröken att fundera på hur hon formulerar sig?

- "Och du är dansare eller?" uttalat av ett stycke sjukgymnast på väg till konsum. det syntes tydligen på gången. undrar vad exakt det är dom tar det på föär det är tametusan inte första gången. ska nog lämna steppskorna i omklädningsrummet nästa gång...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0