Rubba inte mina cirklar!

                                                                                                                                                                         2008-03-01

Är det bara jag eller har serierna tagits bort från DN:s nätupplaga? Varje morgon innebär ju lite sunt muttrande över en kopp kaffe tillsammans med Nemi och Rocky... Hur gör vi nu? Ska jag tvingas läsa riktiga nyheter eller ännu värre, tvingas sälla mig till mina något äldre kollegor och deras turordning över papperstidningarna!?

Stämplade ut från hotellet strax efter 23 igår kväll och var tillbaka i morse strax efter 7, trevligt. Men trots ett regnruskigt Stockholm, sömnbrist och fökylning så trivs jag på jobbet, all heder till mina kollegor! Dagen börjar ju regementsenligt med skvaller och kaffe. Vi sysslar enbart med galghumor och förtal men det som inte dödar det härdar hävdar vi med allvarliga miner. Just den här lördagen får symbolisera vårens första dag och det tänker vi fira med semla! Beach 2008? Ingen fara, när alla andra är på semester så jobbar ju vi och det i kostym så ingen dietist i världen kan få oss på bättre tankar.

Efter 2 veckors frånvaro från den älskade lägenheten hade det hopats en hel del intressant post. Hyresavin och lönekuvertet hade hamnat bredvid varandra, symbolik eller vad? Men dessutom hade ett halvmystiskt brunt kuvert smygit sig ner... Jag har då återigen fastnat i något sorts undersökningsnät och pliktskyldig som den gamla jungfru man är har jag nu försökt rangordna och kryssat i rätt boxar för exakt hur otrygg jag känner mig efter mörkrets inbrott i mitt bostadsområde. Med tanke på hur mörkrädd jag är så kommer ju deras statistik bli duktigt missvisande, grattis statistiska centralbyrån.

Nej morgonens bitterhet börjar ebba ut och det är dags för växelhäxans 3:e kopp kaffe...

Kommentarer
Postat av: Number 1 fan

Vill bara berätta att jag numera är en trogen läsare av din eminenta blogg.. smaka på den meningen! =)

Kraaaaam

2008-03-02 @ 19:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0