På väg hem...

...men ändå inte. Gjorde precis en u-sväng vid stämpelklockan och bestämde mig för att äntligen uppdatera omvärlden...

Av någon anledning blir det alltid så här efter några härliga (sarkasm!) arbetspass på allas vårt älskade Fawlty Towers. När en galning checkar ut kan man ge sig fan på att en ny checkar in, skrik, panik och dödsångest! Men ändå så roligt... Det dåliga samvetet för maskningen med sit upsen de senaste dagarna försvann för en timme sen, magen krampar fortfarande efter alla skrattattacker. Nog för att jag älskar vår kära växelhäxan, the one and only Karin, men hennes ställföreträdande här på helgerna är ju så absurt rolig... Med 250 utcheck känns det ju som om att det inte borde finnas plats/tid/ork för sattyg och skvaller, men icke! Det ena ger det andra, eller nåt... Skvallret har flödat för heeela slanten och med det skratten, skadeglädje är som redan bevisat den enda sanna glädjen. Om Karma fanns skulle vi alla anställda här plågas svårt av hjärtesorg, njursvikt och nageltrång. Det enda som visats sig ännu är ett antal skavsår på oss tjejer men med tanke på våra skor... Hallå!

Och apropå på skor, med våren kommer pjucksen... Äntligen! Det är återigen helt legitimt med pumps! Fattar ni!? Pumps!

De senaste 4 veckorna har präglats hårt av sömnbrist, men vad gör väl det om 100 år? Nada! Brukar vanligtvis vid den här tidpunkten på året klaga på pollen och hur mycket det kliar i ögonen men i år tar pirret i magen all fokus... Hakuna matat liksom.

Årets slutproduktion närmar sig sitt slut, men först väntar ännu en vecka av turné, pizza och kaffe... Trött, tröttare, tröttaste dansfröken men håll i hatten, än är inte terminen över. Har försökt förtränga min almanacka alldeles för länge nu med det enda resultatet att den snart självantänder... Herregud! Finns det botemedel för oss tidsoptimister? Lobotomi nästan... När en produktion tar slut tar genast nästa vid, sommarens solresa känns helt plötsligt sååå berättigad! Jajamensan, Hanna och Malin gör det igen. favorit i repris... Denna gång blir det 3 fnittriga tjejer och något närmare stranden... "Usch, muttrade mamma, öststat? Det gillar jag inte..." Upplysningsvis så var ju där förra året också och dessutom finns det mycket kvar att upptäcka, typ havet :) I år tblir shortsen randiga men naturligtvis följer de turkosa också med... 
 
För en vecka sen tömdes (äntligen?) Stockholms lägenheten, nog för att det behövdes ett skohorn för att få in alla kläder i min norrländska lya, men gissa hur skönt det är att ha allt samlat på ett och samma ställe? Har dessutom upprättat sambokontrakt med Jocke... Spännande, den som lever får se. Hanna älskar kött medans Jocke älskar djur, som sagt... Spännande!

Börjar bli dags att checka ut och göra något för att lätta lite på seminarieångesten, typ öpnna boken. Facklitteratur om hur de svenska grundlagarna påverkar arbetet i skolan. Om man måste läsa varje mening 3 ggr, har man dyslexi då? Familjen försöker förtvivlat övertyga mig (eller sig själva, det är direkt oklart...) att jag visst kommer klara av mina studier... Vi får väl se, annars finner ni mig snart på ett helvgalet hotell igen. Och apropå halvgalet, jag och min alldeles för roliga chef ägnade förmiddagen till att tävla om vem som kommer från galnaste familjen... Om vi säger så här, tiden räcker inte riktigt till så resultatet redovisas senare...

Tack för mig, hej!

Citatet: "Äter veganer bönor?" (Naturligtvis uttalat av ännu en av våra fantastiska kollegor på det fantastiska hotellet...) Vad annars skulle dom äta? Tänka först, tala sen...

Kommentarer
Postat av: Malin

Sambo=man ligger med varandra. Kombo=vänner som bor tillsammans. Vi bodde kombo, du och jag. Nu är alltså frågan: Kommer du och Jocke ligga med varandra? För då räknas det som Sambo och då behövs inget förtydligande i inlägget..jag funderar vidare så länge. Och dessutom så måste de randiga shortsen inhandlas snarast kan jag känna.

2008-05-05 @ 07:10:50
URL: http://malinoo.blogg.se
Postat av: Hanna

Bästa Malin! Vad vore jag utan din järnkoll? Slutet på dina grubblerier är nära... Termerna är ihopblandade och då både jag och Jocke lever slaviskt efter personalboken så blir det inget ligga av... Dock har de randiga shortsen oerhört hög prioritet!

2008-05-05 @ 12:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0