365+8 dagar

Jojomensan, tiden den går fort när man har roligt och jag höll nästan på att glömma bort årsdagen helt... Som tur var tog guldfiskarna på loftet en snabbkafferast och fröken fick minnet tillbaka. Pust! Tänk så mycket dumt som hade kunnat gå riktigt snett... Ödet muckar man minsann inte med! Man kan aldrig vara nog försiktig, vem vet vad som lurar runt nästa hörn? Läskigt... Till och med min egen mor försökte lura ut mig på bilfärd... Icke! Icke sa jag! Inte ens med löfte om en riktigt mysig middag på ranchen kunde hon lura mig till att mucka med ödet. Glöm det sa jag!

Resten av kvällen spenderades i soffan Gunnar, långt bort från halkiga vägar och snurrande bilar... tack men nej tack! 

Vi tar en tyst minut för den silvriga bilen som numera är ett minne blott och minns alla fantastiska argument för kollektivtrafik. Sant är dessutom att fröken kör sämre än vanligt, men för såna som oss finns det ju nu ett nytt program på 4:an... Kanske är det så att man borde ta sig i genom några körlektioner igen, typ halkbanan, som någon form av bilförarterapi? Vi lämnar det öppet så länge...

Jo men förresten, apropå tv... Kan bara inte lämna det okommenterat. Vad är det för klappkassa jävlar fyran letat fram för sitt nya tv-program "semestersvenskar"? Allvarligt! Vilken normalbegåvad person från svearike utan personlig asstistent förstår inte innebörden av begreppet "dubbelrum"? Ärligt! Skrämmande... Kan man hoppas att alla läser direkt ur manus?  

Kommentarer
Postat av: Pluttan

Shit.. är det redan ett år sen?! Oj..

Jag är VÄLDIGT glad att det gick så bra som det faktiskt gjorde med dig där.

Vad gjorde jag utan guldfia? Nej just det.

Vill inte ens tänka på det.

PUSS!

ps. R.I.P. "Silverponnyn".. ds.

2009-02-02 @ 11:28:01
URL: http://sunksnygg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0