flåt



Pluttan♥

När du äntligen kommer hem till hälsinglands blåa berg då kastar storasyster in handduken och abdikerar till flunsa. Snyggt. Efter en kort middag med familjen på pappsens ranch (där jag spenderade mestadels av tiden på golvet klagandes över magont, mespropp...) så var det bara att vika in. Flunsa it is skrek kroppen och fröken kunde inte annat än hålla med. Synd att man då redan lovat en massa saker så som b&j, melodifestivalmys, invigning av Gunnar mm. Glass smakar så där bra när man är magsjuk... Stackare. Pluttan alltså. De följande 72 timmarna fick fröken istället spendera under täcket. Nu har feberdimmorna äntligen lättat och fröken gör avbön. Inte bara missade jag Pluttans efterlängtade visit, älsklingens fotbollsturnering samt alla hjärtans dag försvann även de i kaoset av blåbärspuré, avslagen ramlösa och feberdrömmar. En sån trött jävel man är...

Rätt åt mig. Gissar det... Misstänker att ödet haft både ett och två fingrar med i spelet även denna gång. Hur? Jo... Med någon som närmast kan liknas vid dödsförakt studsade fröken i vägen till jobbet på fredag den 13:e utan att vidta några som helst försiktighetsåtgärder. (Inte ens en sönderslagen kontrabas fungerade som varningssignal. Pucko) Det i kombination med att jag, som den hopplöst obotligt oromantiska varelse jag är, inte planerat den minsta lilla överraskning till min pojkvän verkade vara droppen som fick farbror Ödet att surna till... Jojo.

Summeringen då? Jo, jag får skylla mig själv och skämmas lite extra då lillasyster fick spendera alldeles för mycket tid ensam på Bollnäs gator.

Miljömuppen citerar #3:

"Köp inga piratkopior. Då minskar du risken för att få en miljöfarlig produkt, tillverkad på ett miljövidrigt sätt av barn.
Märkesvaror i sig är inget att eftersträva, men stora, globala företag är måna om sitt rykte, har ögonen på sig och vill inte bli stämplade som miljöbovar. Av kända företag kan man kräva etiska koder, minimilöner, hyfsat miljövänlig produktion och rimliga arbetsförhållanden.
Av pirater kan man inte kräva något."

-Johan Tell

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag haller med, fredag den 13.e skall aldrig underskattas!! Sjalv spelade vi plump, jag fick noll noll noll 13 noll noll noll 13 osv. den fredagen, tills jag sag att vi satt utanfor rum 13. Det var droppen, men istallet for att krypa ner under tacket och invanta morgondagen oppnade jag en 4 L bag in box. Skal skal och sedan var alla tankar pa olycka borta (eller mer hjarnan ur funktion)! :) Hoppas du tillfrisknat nu gumman! Massa Kramar

2009-02-22 @ 10:18:27
URL: http://sofiawesth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0