mina grannies

Dom e da shit liksom!

Aldrig trötta. Eller jo... Klart dom är trötta men aldrig, aldrig att dom skulle visa det. I vått och torrt finns dom där och väntar på sitt förvirrade barnbarn... Kaffebryggaren står alltid laddad och ugnen verkar spotta ur sig nybakta grejer alldeles av sig självt.

Just den här dagen när lilla barnbarnet (liten å liten, 24 men hur gulligt låter det? vi kör med lilla...) kom traskande på grusgången hade farmor bara så där ändå stickat färdigt ett par sockar, kokat ihop en traditionell löksoppa samt sytt färdigt de nya danskläderna... Ville jag förresten ha 2 burkar lingsonylt? Nykokt under förmiddagen, bara så där liksom.

Min farmor är min idol. Min farfar också egentligen, fast mest farmor. Ibland blir jag som hon, fast bara med stora doser kortison i blodomloppet. Hon blir så gratis. Hon är som en blomma, behöver bara vatten och solljus. Hon är som hårdrock fast på ett mysigt sätt.

Mitt och farmors senaste projekt är lite av en handarbetshistoria... Hon ska, precis som Baloo Djungelbjörnen, lära mig allt hon kan. Eller i alla fall sticka halsdukar... Och kanske stoppa strumpor.



Idolerna liksom... Hatten av för er och tack för att ni orkar!

Kommentarer
Postat av: jerka

Aaaaw.. grandma' and grandpa'.. ska dom terroriseras om nån vecka or what?!;)

2009-02-02 @ 11:26:22
URL: http://sunksnygg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0