sommaren... so far...

Solen lyser med sin frånvaro och den enda torkan i sikte är bloggtorkan. Enorm sådan. Livet rullar på, fröken tuggar böcker, räknar maskor och gör taktanalyser.

Höjdpunkterna hittills är nog den stående parkettplatsen på farmors köksbänk samt ljuspunkterna på Freluga Trädgårdsscen. "Varmt välkommen till en upplevelse med Sveriges mest förbjudne man" hälsade DiLeva och publiken tjöt... Regnet var ett faktum men med pappas regnställ, favorithunden och mammsen gjorde det detsamma... Lite avkoppling från verkligheten och helt plötsligt släppte proppen... Nu vet jag hur jag vill göra suckade amatörkoreografen, återstår bara att få ner det på papper men jag tror att jag har det... Lycka!

Sommarens idol är lätt Karin Larsson. Farmors gamla Bernina tuggar tyg som aldrig förr och revanschen på alla gamla syslöjdsfröknar är inledd.... Mohahaha...

Förresten... Bara måste kommentera...

Kommunens fotbollsspelare muttrar och lokaltidningen publicerar gnälliga inlägg om de föreningslösa ungdomarna som sparkar boll på solrosen dag som natt. Och problemet är vad? Svider det i ögat att se ungdomar med glädjen i behåll som umgås? Som inget hellre vill än att få spela fotboll? Hört talas om Dalkurd? Puckon! Vore det inte idé att samtliga lag försökte roffa åt sig några av de hungriga spelarna istället för att gnälla? Lite ny konkurrens på plan kanske kunde fylla träningarna igen och höja moralen, men vad vet jag? Jag misstänker att åtminstone en del av planen betalats med skattepengar och de får med glädje sparka för min andel.

Roger, Roger, över och ut!

Miljömuppen citerar #64:

"Jämför strömförbrukningen. Den kan skilja markant mellan två tillsynes likvärdiga apparater. Välj snåla prylar. Exempelvis kan en plasmateve dra dubbelt så mycket som en lika stor LCD. På samma vis kan en handfull extra tum på skärmstorleken dubbla strömförbrukningen."

Kommentarer
Postat av: Pluttan

Bra, bra, BRA!!! Min andel med!! Vad ar det jag hor?! Vad ar problemet? Nej just det, det finns inget problem! Grr..

Vad bra att du hittat inspiration till dansen:)

Vad hander pa symaskinen? Vad avundsjuk jag blev, jag vill ocksa leka!!!! :)

PUSS Guld.

2009-07-24 @ 19:20:52
URL: http://sunksnygg.blogg.se/
Postat av: Kristin

HAHA, när du slutar reta mig för tabasco så slutar jag reta dig! okej? ;)

2009-07-27 @ 18:02:20
URL: http://sandstr0m.blogg.se/
Postat av: Emilia

Öhm, hej Rubäck..

Jag tänkte bara säga att jag har hittat din blogg.

Öh, ja. Jag har hittat din blogg.

Hej! :P

2009-08-05 @ 21:12:28
URL: http://emiliavilhelmina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0