Hittelön...

...utlyses!

Tant Rut måste tillbaka! Vem har tagit henne? Morr...

Rutan är en klassisk kärringhonda i ljusbrun nyans, taskig fotbroms samt sliten sadel.

Valfri Ben & Jerrys utlovas den som kan ge värdefulla ledtrådar... I sann Ture Sventon-anda ska jag vända på varenda sten om så behövs... Tant Rut måste tillbaka!

Förbannade banditer!

Miljömuppen citerar #42:

"Pendla klokt. Bilismen står för hälften av hela den svenska transportsektorns utsläpp. Av alla dessa bilresor handlar 270 miljoner årligen om att pendla fram och tillbaka till jobb och skola. Det är inte bra för miljön. Det är inte bra för någon. Pendla helst kollektivt. Cykla eller gå till jobbet. Kan du byta bort 740 mils bilförande motsvarar det minskade koldioxidutsläpp med 1,8 ton. Detta är lika mycket som din semesterresa till Thailand genererar. Som bonus får du mycket mer tid över till vänner och familj."

-Johan Tell

Kommentarer
Postat av: jerka

Nu såg jag den här..:)

Men.. är det jag som är Rut eller har jag bara haft höga tankar om mig själv? Utsliten sadel.. hmm..låter snuskigt.....jag menar inte att försvara mig, men..

2009-06-03 @ 23:14:44
URL: http://sunksnygg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0