min egen soffliggare

Försökte straffa mannen som smet från att rösta med tystnad från Bollnäs till Tönnebro... Lönlöst, komplett lönlöst! Mannen som kan underhålla hela gävleborg samt sig själv... Egen komponerande sånger, dansmoves och citat från samtliga filmer, tv-shower samt massa annat som synts på mediahimlen sen millenieskiftet... Tystnad tagning, no way! Jag ger upp...



Försökte nitiskt att gömma mig bakom min stickning, but the point was so not taken... Jojo, kampen fortsätter... Var så säker älskling!


Miljömuppen citerar #49:

"Drick kranvatten. Sverige har ett av världens allra godaste kranvatten. Att därför anlägga fabriker som buteljerar detta vatten för att därefter frakta det land och rika kring är ett exempel på grav misshushållning med våra resurser.
Svenskarnas årskonsumtion av buteljerat vatten motsvarar 367 000 ton gods som kräver tiotusen långtradartransporter. Dessa genererar, tillsammans med tillverkning och slutanvändning av flaskorna, 100 000 ton koldioxid varje år. Totalt förbrukar detta flaskvatten  energi motsvarande 16 000 oljeeldade villor under ett år.
Dessutom kostar flaskvattnet sisådär tusen gånger mer än kranvattnet.
Tappa istället kranvattet i en vacker tillbringare och lägg i några gurkskivor. Enkelt, gott, vackert och mycket mer miljövänligt."

-Johan Tell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0