stackars Pluttan

Livet vore helt enkelt inte samma sak utan min lillasyster och hennes, låt oss kalla det smått nervosa, sms från Norge...

"Jag är i CHOCK. Mannen med avståndsförälskelsen vill ta en "promenad"... Fint tänkte Rosén, då kan vi ta "vi-är-bara-kompisar-snacket". Tills det visar sig att han drar med mig på dejt med glass och bowling!! Helvete... Och som det int vore nog KASTAR han sig över mig och försöker kyssa mig TVÅ gånger!!! Skulle verkligen betala för att se mitt ansikte när jag formligen flög undan från dödsgreppet. Snacka om att jag aldrig varit så bra på bowling! Var VÄLDIGT fokuserad på klotet... Strike på första kastet och sopade banan med norrmännen när dom spelade "gräver guld..." till mitt sista... In his face!"

Jojo, det går hett till i Gutternas förlovade land... Mohahaha!

Miljömuppen citerar #62:

"Flyg klokt. Tyvärr finns inga miljövänliga flygresor. Främst för att det inte finns något miljövänligt flygbränsle. Visserligen är nya flygplan bränslesnålare än gamlam men denna miljövinst förloras i den totla ekvationen då flyget är det transportmedel som ökar mest.
Idag står flyget för drygt 3 procent av världens samlade utsläpp av koldioxid. Många bedömare menar dock att effekten av dessa utsläpp borde räknas tredubbelt eftersom de sker på hög höjd.
Ersätt därför aldrig en tågresa med en flygtur. Kan du ersätta flygresan i jobbet med en videokonferens så gör det. Och den där romantiska weekenden i Sydeuropa kan kanske ersättas med en lyxig herrgårdshelg på närmare håll?
Idag finns det inte några vettiga miljöalternativ för en svensk som behöver en varm vintersemester, så ställ inte in din planerade semesterresa till Thailand. Men res inte tanklöst. Räkna på hur mycket koldioxid dina övriga vanor ger upphov till. Se till att spara energi där det går.
Undvik slentrianmässigt bilkörande, slentrianmässigt innehav av icke miljöbil, slentrianmässig shopping, slentrianmässigt vad som helst. Din semesterresa handlar om absolut livskvalitet. Missa inte den genom att förbruka "din kvot" av koldioxid på något du inte riktigt njuter av och har längtat efter. Som att varje dag sitta i bilkö."


Johan Tell

Kommentarer
Postat av: Pluttan

Hahahaha.. Pluttan=Oschlos offentliga svenskpatraskkatastrof!! Jag har fler detaljer om den mannen tills jag kommer hem..mwahahahah.. Vad med att fatta vinken och ge upp?! Lord.

2009-06-23 @ 11:03:33
URL: http://sunksnygg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0