flerfamiljshus

ja det är ju onekligen en ganksa intressant form av boende man valt. även om mitt hus inte stoltserar med så många familjer... vad jag vet i alla fall... jag försöker ju hålla mig undan samtliga och låtsas att själv lever i ett palats helt utan grannar. en fantasi jag lyckats leva mig in i ganska bra insåg jag under gårdagens resa hem från Gävle. grannar? insyn? de begreppen hade jag totalt ignorerat. oops!

och det ledde ju till att man var tvungen att fundera över sin situation... vad vet grannarna om mig? jag vet ju ingenting om dem... hmm. när det är kolsvart ute så syns all upplyst inomhusaktivitet väldigt bra. VÄLDIGT bra. när jag spejar över grannhusets fasad kan jag bara inte låta bli att fundera över vem han eller hon är, den där personen på 3:e våningen, den som har flödande kinaporrigt rött ljus över balkongen... vem är du och varför har du gjort så?

jag kan bara inte låta bli att undra...

Kommentarer
Postat av: Kristin

Svar: Ironisk? Du viker dig? Förklara för din osmarta elev! Jag fattar inte...



Åh, jag ryser! Han/hon/den/det på 3:e våningen låter läskig...usch!

2009-11-26 @ 14:43:08
URL: http://sandstr0m.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0