På besök i ett paralellt universum....

Måndag morgon... (i förrgår alltså...) god morgon! Typ... Rätt mycket god morgon. Morgondusch sen frukost... eller inte. Mjölk slut. Puts väck. Jaha... Inte frukost, morgonpromenad... Till statoil. Och här börjar äventyret!

Hej åh hå... Snacka om Narnia!

Egentligen borde jag nog anat oråd redan på parkeringen när jag fick snirkla mig fram mellan truckar, lastbilar, traktorer och pickups för att över huvudtaget komma till entrén. Men icke, mjölkbrist innebär också frånvaro av morgonkaffet... Ja ni fattar...

Väl inne på statoil (heja Norge!) så fortsattte festen... Grabbarna grus i diverse neonfärgade arbetsoveraller langade in mosbrickor och cola med ena handen samtidigt som de kramade ihop en redig prilla med den andra. Testosteronhalten låg som en tjock ärtsoppa i hela lokalen och alla, ALLA, insåg hur fel ute jag var... Inte ens mjölkens EAN-kod gick att läsa av i kassan... 

Som en katt bland hermelinerna men aldrig mer... Snacka om att inte kunna läsa av kulturellla mönster. 06.19 är det industrifrukost på statoil och vi som kan se skillnad på en kajalpenna och ögonfransböjare bör inte vistas i kvarteret då, vi är helt enkelt inte önskvärda...

Allt för mig, hej!



Kommentarer
Postat av: Kristin

Tack fröken! Det är faktiskt inte sådär äckligt som jag tidigare tyckt... :)



Men borde inte du ligga i sängen och krama kudden 06.19? Du är väl ledig på måndagar? Jaja, vi ses ikväll!

2009-11-10 @ 07:10:45
URL: http://sandstr0m.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0